Page 16 - 2018 FAALİYET RAPORU
P. 16
TEMEL YETERLİLİKLER
Dış Ticaret Sorumlusu seminer,eğitim ve toplantılar düzenlemek,etkinliklerini
• Üyelerin, kurum ve kuruluşların dış ticaret konusundaki soru, değerlendirmek,
sorun ve mağduriyetleri hakkında çalışma yapmak, gerekli • Pazar stratejileri ve hedef pazar araştırma hizmetleri
hallerde ilgili kurumlar nezdinde girişimde bulunmak ve sonucu gerçekleştirmek,
ilgililere bildirmek, • Yurtdışından gelen ticaret heyetlerinin bölgemiz ve üye
• Yurtdışından gelen dış ticaret taleplerini telefon, e-mail, faks firmalarımızın ziyaretleri organizasyonunu gerçekleştirmek,
gibi yollarla üyelere iletmek, geri dönüşleri takip etmek, • Yönetim Kurulu tarafından belirlenen ülkelere düzenlenecek iş
• Dış ticaret konusunda üyeleri bilgilendirmek amacıyla seminer, heyeti ve fuar inceleme ziyareti organizasyonlarında aktif görev
konferans, sempozyum, panel ve benzeri eğitim toplantıları almak,
düzenlemek, • TOBB ve diğer kurumlardan talep edilen konularda oda
• Üyelerin yabancı dil, internet erişimi gibi konulardaki yardım görüşünün hazırlanması için üyelerimiz arasında çalışma
taleplerini yerine getirmek, yapmak,raporlama yapmak,
• Dış ticaret ile ilgili kurum ve kuruluşların faaliyetleri ve hizmetleri • Genel Sekreterlik tarafından verilecek görevleri yerine getirmek.
konusunda üyeleri ve yaptıkları çalışmalardan üyelerin Akreditasyon Sorumlusu
faydalanmasını sağlamak, • Kalite Sistemi ve Akreditasyon Sisteminden, sistemin
• Odamızın ve üyelerin yurt dışında düzenlenen fuarlara katılım yürütülmesinden sorumludur.
organizasyonu ile üyeleri, fuarlara verilen devlet destekleri • Sistem ile ilgili gerekli iyileştirmelerin gerçekleşmesini sağlar.
konusunda yönlendirmek, • Üye memnuniyetinin sağlanmasından ve personelin
• İthalat sırasında üyelerimizi korumaya yönelik gerekli tedbirleri üye memnuniyeti ile ilgili şartların bilincinde olmasından
almak üzere ilgili kurumlarla irtibata geçmek, sorumludur.
Ar-Ge ve İstatistik Sorumlusu • Akreditasyon ile ilgili çalışmalarda iç ve dış paydaşlarla iş
• Üyelerinin iş hayatına yönelik soru, sorun ve mağduriyetleri birliğine girerek sistemin kusursuz yürütülmesini sağlar.
hakkında çalışma yapmak, gerekli hallerde ilgili kurumlar • İç ve dış eğitimleri takip ederek üyenin ve personelin ihtiyacı
nezdinde girişimde bulunmak ve sonucu ilgililere bildirmek, olan eğitimlerin düzenlenmesini sağlar.
• Üyelerinin iş konularına göre sınıflandırmasını yapmak, • Performansa dayalı performans yönetim sistemini kurum
• Üyelerinle iletişim için ulaşım kanallarını güncel tutmak, içerisinde uygular.
• Üyelerinin iş konularına göre soru,sorunlarını ve şikayetlerini Hizmet Noktası Yetkilisi
muhataplarına göre sınıflandırmak, • İşkur’un yetkilendirdiği alanlarda hizmet verir.
• Kurum ve kuruluşların faaliyetleri ve hizmetleri konusunda • Sınırlı yetkisine dayanarak problem çözme konusunda İşkur ile
üyeleri ve yaptıkları çalışmalardan üyelerin faydalanmasını iletişime geçerek sorunun kaynağını tespit eder, yetkili kişiyle
sağlamak, irtibata geçilmesini sağlar.
• Üyelerin talep ve beklentilerine göre araştırmalar yapmak,
• Üyelerin iş hayatına yönelik istatistikleri kendilerine sunmak,
• Üyelerinin büyümesi ve gelişmesi için beklentilerinin,sorunlarının
ve ihtiyaçlarına yönelik araştırmalar yapmak,bunları istatistikleri
ile birlikte kendilerine sunmak,
• Kamu kurum ve kurumlarının istatistik verilerinden
yararlanmak,bunları üyelerinin ve içinde bulunduğu
kamuoyunun bilgisine sunmak,analizini yapıp raporlamak,
• Bölgemizin ve ilçemizin potansiyeline yönelik araştırmalar
yapmak,
• Bölgemizin ve ilçemizin sahip olduğu fırsatlar ve güçlü yönleri
hakkında araştırmalar yapmak,
• Bölgemizin ve ilçemizin zayıf yönlerini ve maruz kalabileceği
tehditleri tespit etmek,
• Üyelerimizin ve bölgemizin güçlü yönlerini kullanarak gelişme
kanallarını tespit etmek,
• Üyelerimizin ve bölgemizin zayıf yönlerini bertaraf etmek amacı
ile eğitim kanallarını açık tutmak,
• Üyelerinin ve kamuoyunun eksiklik ve beklentilerine yönelik
16