Page 18 - 2018 FAALİYET RAPORU
P. 18
TEMEL YETERLİLİKLER
1.1.1 Susurluk Ticaret Odasının 2018 personel ile faaliyetlerini planlanan sürede gerçekleştirmek ve
Yılı Organ Toplantıları üye memnuniyetini sağlamak, topluma saygılı ve örnek bir kurum
olmak, ülke ekonomisine katkıda bulunmak, kalite anlayışımızı
sürekli iyileştirmek temel politikamızdır.
MİSYONUMUZ ACİL DURUM RİSK POLİTİKASI
Üyelerine ve ilçede faaliyet gösteren diğer ticari kuruluşlara, Acil durum risk politikasında dikkate alınması gereken ilk
mesleki faaliyetlerindeki verimliliği ve etkinliği artıracak, bilgi ve husus, afetleri konularına ve gelişim durumlarına göre sınıflandırarak
becerilerini geliştirecek, üye odaklı çalışma anlayışını yaygınlaştırarak hareket etmektir. Bu konuda afetleri öncelikli olarak doğal afetler ve
üyelerinin ekonomik gelişimlerine katkı sağlayacak faaliyetlerde suni afetler olmak üzere ikiye ayırarak analiz etmemiz gerekmektedir.
bulunmak, ilçenin ekonomik, sosyal, kültürel açıdan kalkınmasında Afetin gelişmesini afet öncesi, sırası ve sonrası olarak
rol almaktır. üç bölüme ayırırsak bunların içinde afet öncesi çalışmalar en
VİZYONUMUZ önemlisidir. Bu çalışmalar özellikle afetin oluşmasını bazı durumlarda
İlçede birlik ve dayanışma ortamı yaratarak ticari ve sosyal engelleyebilmekte ve kötü sonuçlarının asgari düzeyde tutulması
hayatın gelişmesine katkıda bulunmak, başta üyeleri olmak üzere imkânını sağlayabilmektedir.
herkese fayda sağlayabilecek faaliyetlere önderlik eden bir sivil BASIN- YAYIN VE HABERLEŞME POLİTİKASI
toplum kuruluşu olmaktır. Bağlı bulunduğumuz kanunlar ve yönetmelikler
HEDEFLERİMİZ çerçevesinde üyelerimiz ve bölgemizle ilgili( gizlilik niteliği taşımayan)
• Üyelerimize fuar, eğitim, toplantı, seminer, konferans gibi her türlü faaliyeti doğru ve tarafsız bir şekilde paylaşmak, üyelerimizin
organizasyonlar düzenlemek. bütün etkinliklerini kamuoyuyla paylaşmak, üyelerimizin reklam ve
• Personele gerekli eğitimler aldırarak, kurum ve üye ihtiyaçlarını tanıtımını kamuoyuna yapmak, odamızın faaliyetlerini, etkinliklerini,
karşılamak. düzenlenen eğitim, toplantı, seminer vb. çalışmaları üyelerimize
• Üyelerimizin iletişim bilgilerini güncel tutarak faaliyetler ve doğru ve zamanında aktarmaktır.
mevzuat konusunda sürekli bilgilendirmek. BİLGİ- İŞLEM POLİTİKASI
• Üyelerimizin yazılı ya da sözlü taleplerine mevzuat çerçevesinde Üyelerimizin ve kamuoyunun iletişim bilgilerini güncel
en kısa sürede cevap vermek. olarak tutmak, sağlıklı iletişim için altyapı yatımları yapmak, iletişim
• Anketler aracılığı ile üyelerimizin ve kamuoyunun talep araçlarının düzenli olarak bakımlarını yapmak, bakım ve yenilemeleri
ve beklentilerini tespit ederek kaliteli hizmet vermek ve sözleşmelere ve anlaşmalara bağlamak, bu konuda ehliyetli personel
memnuniyet oranını artan oranda tutmak. yetiştirmektir.
• Üreteceğimiz eser ve çalışmalarla ilçemize ekonomik ve sosyal İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI
açıdan katkı sağlamak, bu vesile ile diğer kurumlara örnek Eğitim düzeyi yüksek, dinamik, kendini ve işini geliştirmeyi
olabilmek. hedefleyen bir ekip oluşturmak, üye odaklı hizmet anlayışımız
• Ülke çıkarlarını, üye çıkarlarının önünde tutmak. sebebiyle doğru işe doğru eleman almak,
• İş dünyası ve ekonomik faaliyetlerde danışman kurum haline İş değişiklikleriyle personelin gelişimlerini artırmak, performans
gelebilmek. yönetim sistemiyle performanslarını ölçmek ve değerlendirmek,
TEMEL DEĞERLERİMİZ personelin motivasyonunu artırmaya yönelik çalışmalar yapmak,
• Üyelerimizin menfaatlerini gözeterek, bilinçli üyeler oluşturmak çalışanlarımızla iş birliğimizi uzun vadeye yaymak, Personelin
ve ekonomik faaliyetlerine katkıda bulunmak. inisiyatif kullanmasına fırsat tanıyarak yaratıcılığı güçlendirmektir.
• ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Standardı şartları ile Akreditasyon SOSYAL SORUMLULUK POLİTİKASI
kriterlerine göre faaliyet göstermek. Bağlı bulunduğumuz mevzuat çerçevesinde çevresel
• Kaliteli hizmet vermek için, personel eğitimine önem vermek. duyarlılığa sahip olmak, bölgemizin ihtiyaç ve beklentilerini tespit
• Kamu yararına çalışarak, özellikle sektörel anlamda üyelerimizin etmek, yaşadığımız bölgenin çevresel, kültürel, sanatsal, sosyal
gelişmesini sağlamak. vb. etkinliklerinde lider kuruluş olmak, bölgemiz insanına sosyal
• Girişimciliği geliştirerek iş verimliliğinin artırılmasına katkı yardımlar yaparak bölgemizin madden ve manen kalkınmasına katkı
sağlamak. sağlamak, bölgemizdeki insanların eğitimlerine katkıda bulunmaktır.
• Hizmetlerini sunarken; kendisine, üyelerine, çalışanına saygı ve ÜYE İLİŞKİLERİ POLİTİKASI
çevresine duyarlı kurumsal bir anlayışla çalışmak. ISO 9001 Kalite Sistemi’ne uygun olarak üye memnuniyetini
• Yüzde yüz üye memnuniyetini hedef almak. ön planda tutmak, Üyelerimizin beklenti ve şikayetlerini etkili ve
KALİTE POLİTİKAMIZ sürekli bir şekilde alıp değerlendirmek, Üyelerimize karşı çözüm
Yasal mevzuat çerçevesinde; kaliteli, zamanında ve talep edilen odaklı olmak, Üyelerimizle ilgili ticari ve gizlilik değeri taşıyan bütün
şartlarda hizmet vermek, teknoloji ve imkanları kullanarak bilgileri sır olarak saklamak, Güvenilirliğimizi her zaman üst safhada
personelin yeteneklerini en üst seviyede kullanmasını ve yetkin tutmak,
olmasını sağlamak, takım çalışması ile kalite bilincinde olan
18