Page 16 - faaliyet2019
P. 16
TEMEL YETERLİLİKLER TEMEL YETERLİLİKLER
1.1.3 Susurluk Ticaret Odası’nın 2019 Yılı Organ Toplantıları 1.1.4 Susurluk Ticaret Odası’nın
Vizyon, Misyon ve Politikaları
MİSYONUMUZ KALİTE POLİTİKAMIZ
Üyelerine ve ilçede faaliyet gösteren diğer ticari kuruluşlara, mesleki Yasal mevzuat çerçevesinde; kaliteli, zamanında ve talep edilen
faaliyetlerindeki verimliliği ve etkinliği artıracak, bilgi ve becerilerini şartlarda hizmet vermek, teknoloji ve imkanları kullanarak personelin
geliştirecek, üye odaklı çalışma anlayışını yaygınlaştırarak üyelerinin yeteneklerini en üst seviyede kullanmasını ve yetkin olmasını
ekonomik gelişimlerine katkı sağlayacak faaliyetlerde bulunmak, sağlamak, takım çalışması ile kalite bilincinde olan personel ile
ilçenin ekonomik, sosyal, kültürel açıdan kalkınmasında rol almaktır. faaliyetlerini planlanan sürede gerçekleştirmek ve üye
VİZYONUMUZ memnuniyetini sağlamak, topluma saygılı ve örnek bir kurum olmak,
İlçede birlik ve dayanışma ortamı yaratarak ticari ve sosyal ülke ekonomisine katkıda bulunmak, kalite anlayışımızı sürekli
hayatın gelişmesine katkıda bulunmak, başta üyeleri olmak üzere iyileştirmek temel politikamızdır.
herkese fayda sağlayabilecek faaliyetlere önderlik eden bir sivil ACİL DURUM RİSK POLİTİKASI
toplum kuruluşu olmaktır. Acil durum risk politikasında dikkate alınması gereken ilk
HEDEFLERİMİZ husus, afetleri konularına ve gelişim durumlarına göre sınıflandırarak
• Üyelerimize fuar, eğitim, toplantı, seminer, konferans gibi hareket etmektir. Bu konuda afetleri öncelikli olarak doğal afetler ve
organizasyonlar düzenlemek. suni afetler olmak üzere ikiye ayırarak analiz etmemiz
• Personele gerekli eğitimler aldırarak, kurum ve üye ihtiyaçlarını gerekmektedir.
karşılamak. Afetin gelişmesini afet öncesi, sırası ve sonrası olarak üç
• Üyelerimizin iletişim bilgilerini güncel tutarak faaliyetler ve mevzuat bölüme ayırırsak bunların içinde afet öncesi çalışmalar en
konusunda sürekli bilgilendirmek. önemlisidir. Bu çalışmalar özellikle afetin oluşmasını bazı durumlarda
• Üyelerimizin yazılı ya da sözlü taleplerine mevzuat çerçevesinde en engelleyebilmekte ve kötü sonuçlarının asgari düzeyde tutulması
kısa sürede cevap vermek. imkânını sağlayabilmektedir.
• Anketler aracılığı ile üyelerimizin ve kamuoyunun talep ve BASIN- YAYIN VE HABERLEŞME POLİTİKASI
beklentilerini tespit ederek kaliteli hizmet vermek ve memnuniyet Bağlı bulunduğumuz kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde
oranını artan oranda tutmak. üyelerimiz ve bölgemizle ilgili( gizlilik niteliği taşımayan) her türlü
• Üreteceğimiz eser ve çalışmalarla ilçemize ekonomik ve sosyal faaliyeti doğru ve tarafsız bir şekilde paylaşmak, üyelerimizin bütün
açıdan katkı sağlamak, bu vesile ile diğer kurumlara örnek olabilmek. etkinliklerini kamuoyuyla paylaşmak, üyelerimizin reklam ve
• Ülke çıkarlarını, üye çıkarlarının önünde tutmak. tanıtımını kamuoyuna yapmak, odamızın faaliyetlerini, etkinliklerini,
• İş dünyası ve ekonomik faaliyetlerde danışman kurum haline düzenlenen eğitim, toplantı, seminer vb. çalışmaları üyelerimize
gelebilmek. doğru ve zamanında aktarmaktır.
TEMEL DEĞERLERİMİZ BİLGİ- İŞLEM POLİTİKASI
• Üyelerimizin menfaatlerini gözeterek, bilinçli üyeler oluşturmak ve Üyelerimizin ve kamuoyunun iletişim bilgilerini güncel olarak tutmak,
ekonomik faaliyetlerine katkıda bulunmak. sağlıklı iletişim için altyapı yatımları yapmak, iletişim araçlarının
• ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Standardı şartları ile Akreditasyon düzenli olarak bakımlarını yapmak, bakım ve yenilemeleri
kriterlerine göre faaliyet göstermek. sözleşmelere ve anlaşmalara bağlamak, bu konuda ehliyetli personel
• Kaliteli hizmet vermek için, personel eğitimine önem vermek. yetiştirmektir.
• Kamu yararına çalışarak, özellikle sektörel anlamda üyelerimizin İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI
gelişmesini sağlamak. Eğitim düzeyi yüksek, dinamik, kendini ve işini geliştirmeyi
• Girişimciliği geliştirerek iş verimliliğinin artırılmasına katkı hedefleyen bir ekip oluşturmak, üye odaklı hizmet anlayışımız
sağlamak. sebebiyle doğru işe doğru eleman almak,
• Hizmetlerini sunarken; kendisine, üyelerine, çalışanına saygı ve İş değişiklikleriyle personelin gelişimlerini artırmak, performans
çevresine duyarlı kurumsal bir anlayışla çalışmak. yönetim sistemiyle performanslarını ölçmek ve değerlendirmek,
• Yüzde yüz üye memnuniyetini hedef almak. personelin motivasyonunu artırmaya yönelik çalışmalar yapmak,
çalışanlarımızla iş birliğimizi uzun vadeye yaymak, Personelin
inisiyatif kullanmasına fırsat tanıyarak yaratıcılığı güçlendirmektir.
SOSYAL SORUMLULUK POLİTİKASI
(Yüzdel k) Bağlı bulunduğumuz mevzuat çerçevesinde çevresel duyarlılığa sahip
olmak, bölgemizin ihtiyaç ve beklentilerini tespit etmek, yaşadığımız
bölgenin çevresel, kültürel, sanatsal, sosyal vb. etkinliklerinde lider
kuruluş olmak, bölgemiz insanına sosyal yardımlar yaparak
bölgemizin madden ve manen kalkınmasına katkı sağlamak,
bölgemizdeki insanların eğitimlerine katkıda bulunmaktır.
ÜYE İLİŞKİLERİ POLİTİKASI
ISO 9001 Kalite Sistemi’ne uygun olarak üye memnuniyetini ön
planda tutmak, Üyelerimizin beklenti ve şikayetlerini etkili ve sürekli
bir şekilde alıp değerlendirmek, Üyelerimize karşı çözüm odaklı
olmak, Üyelerimizle ilgili ticari ve gizlilik değeri taşıyan bütün bilgileri
sır olarak saklamak, Güvenilirliğimizi her zaman üst safhada tutmak,
16 17