Page 17 - faaliyet2019
P. 17

TEMEL YETERLİLİKLER                                                                                TEMEL YETERLİLİKLER

 1.1.3 Susurluk Ticaret Odası’nın 2019 Yılı Organ Toplantıları   1.1.4 Susurluk Ticaret Odası’nın


       Vizyon, Misyon ve Politikaları


         MİSYONUMUZ                                           KALİTE POLİTİKAMIZ
        Üyelerine ve ilçede faaliyet gösteren diğer ticari kuruluşlara, mesleki   Yasal mevzuat çerçevesinde; kaliteli, zamanında ve talep edilen
        faaliyetlerindeki verimliliği ve etkinliği artıracak, bilgi ve becerilerini   şartlarda hizmet vermek, teknoloji ve imkanları kullanarak personelin
        geliştirecek, üye odaklı çalışma anlayışını yaygınlaştırarak üyelerinin   yeteneklerini en üst seviyede kullanmasını ve yetkin olmasını
        ekonomik gelişimlerine katkı sağlayacak faaliyetlerde bulunmak,   sağlamak, takım çalışması ile kalite bilincinde olan personel ile
        ilçenin ekonomik, sosyal, kültürel açıdan kalkınmasında rol almaktır.  faaliyetlerini planlanan sürede gerçekleştirmek ve üye
        VİZYONUMUZ                                            memnuniyetini sağlamak, topluma saygılı ve örnek bir kurum olmak,
                  İlçede birlik ve dayanışma ortamı yaratarak ticari ve sosyal   ülke ekonomisine katkıda bulunmak, kalite anlayışımızı sürekli
        hayatın gelişmesine katkıda bulunmak, başta üyeleri olmak üzere   iyileştirmek temel politikamızdır.
        herkese fayda sağlayabilecek faaliyetlere önderlik eden bir sivil   ACİL DURUM RİSK POLİTİKASI
        toplum kuruluşu olmaktır.                                            Acil durum risk politikasında dikkate alınması gereken ilk
        HEDEFLERİMİZ                                          husus, afetleri konularına ve gelişim durumlarına göre sınıflandırarak
        •  Üyelerimize fuar, eğitim, toplantı, seminer, konferans gibi   hareket etmektir. Bu konuda afetleri öncelikli olarak doğal afetler ve
        organizasyonlar düzenlemek.                           suni afetler olmak üzere ikiye ayırarak analiz etmemiz
        •  Personele gerekli eğitimler aldırarak, kurum ve üye ihtiyaçlarını   gerekmektedir.
        karşılamak.                                                        Afetin gelişmesini afet öncesi, sırası ve sonrası olarak üç
        •  Üyelerimizin iletişim bilgilerini güncel tutarak faaliyetler ve mevzuat   bölüme ayırırsak bunların içinde afet öncesi çalışmalar en
        konusunda sürekli bilgilendirmek.                     önemlisidir. Bu çalışmalar özellikle afetin oluşmasını bazı durumlarda
        •  Üyelerimizin yazılı ya da sözlü taleplerine mevzuat çerçevesinde en   engelleyebilmekte ve kötü sonuçlarının asgari düzeyde tutulması
        kısa sürede cevap vermek.                             imkânını sağlayabilmektedir.
        •  Anketler aracılığı ile üyelerimizin ve kamuoyunun talep ve   BASIN- YAYIN VE HABERLEŞME POLİTİKASI
        beklentilerini tespit ederek kaliteli hizmet vermek ve memnuniyet   Bağlı bulunduğumuz kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde
        oranını artan oranda tutmak.                          üyelerimiz ve bölgemizle ilgili( gizlilik niteliği taşımayan) her türlü
        •  Üreteceğimiz eser ve çalışmalarla ilçemize ekonomik ve sosyal   faaliyeti doğru ve tarafsız bir şekilde paylaşmak,   üyelerimizin bütün
        açıdan katkı sağlamak, bu vesile ile diğer kurumlara örnek olabilmek.  etkinliklerini kamuoyuyla paylaşmak, üyelerimizin reklam ve
        •  Ülke çıkarlarını, üye çıkarlarının önünde tutmak.  tanıtımını kamuoyuna yapmak, odamızın faaliyetlerini, etkinliklerini,
        •  İş dünyası ve ekonomik faaliyetlerde danışman kurum haline   düzenlenen eğitim, toplantı, seminer vb. çalışmaları üyelerimize
        gelebilmek.                                           doğru ve zamanında aktarmaktır.
        TEMEL DEĞERLERİMİZ                                    BİLGİ- İŞLEM POLİTİKASI
        •  Üyelerimizin menfaatlerini gözeterek, bilinçli üyeler oluşturmak ve   Üyelerimizin ve kamuoyunun iletişim bilgilerini güncel olarak tutmak,
        ekonomik faaliyetlerine katkıda bulunmak.             sağlıklı iletişim için altyapı yatımları yapmak, iletişim araçlarının
        •  ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Standardı şartları ile Akreditasyon   düzenli olarak bakımlarını yapmak, bakım ve yenilemeleri
        kriterlerine göre faaliyet göstermek.                 sözleşmelere ve anlaşmalara bağlamak, bu konuda ehliyetli personel
        •  Kaliteli hizmet vermek için, personel eğitimine önem vermek.  yetiştirmektir.
        •  Kamu yararına çalışarak, özellikle sektörel anlamda üyelerimizin   İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI
        gelişmesini sağlamak.                                 Eğitim düzeyi yüksek, dinamik, kendini ve işini geliştirmeyi
        •  Girişimciliği geliştirerek iş verimliliğinin artırılmasına katkı   hedefleyen bir ekip oluşturmak, üye odaklı hizmet anlayışımız
        sağlamak.                                             sebebiyle doğru işe doğru eleman almak,
        •  Hizmetlerini sunarken;  kendisine, üyelerine, çalışanına saygı ve   İş değişiklikleriyle personelin gelişimlerini artırmak, performans
        çevresine duyarlı kurumsal bir anlayışla çalışmak.    yönetim sistemiyle performanslarını ölçmek ve değerlendirmek,
        • Yüzde yüz üye memnuniyetini hedef almak.            personelin motivasyonunu artırmaya yönelik çalışmalar yapmak,
                                                              çalışanlarımızla iş birliğimizi uzun vadeye yaymak, Personelin
                                                              inisiyatif kullanmasına fırsat tanıyarak yaratıcılığı güçlendirmektir.
                                                              SOSYAL SORUMLULUK POLİTİKASI
 (Yüzdel k)                                                   Bağlı bulunduğumuz mevzuat çerçevesinde çevresel duyarlılığa sahip
                                                              olmak, bölgemizin ihtiyaç ve beklentilerini tespit etmek, yaşadığımız
                                                              bölgenin çevresel, kültürel, sanatsal, sosyal vb. etkinliklerinde lider
                                                              kuruluş olmak, bölgemiz insanına sosyal yardımlar yaparak
                                                              bölgemizin madden ve manen kalkınmasına katkı sağlamak,
                                                              bölgemizdeki insanların eğitimlerine katkıda bulunmaktır.
                                                              ÜYE İLİŞKİLERİ POLİTİKASI
                                                              ISO 9001 Kalite Sistemi’ne uygun olarak üye memnuniyetini ön
                                                              planda tutmak, Üyelerimizin beklenti ve şikayetlerini etkili ve sürekli
                                                              bir şekilde alıp değerlendirmek, Üyelerimize karşı çözüm odaklı
                                                              olmak, Üyelerimizle ilgili ticari ve gizlilik değeri taşıyan bütün bilgileri
                                                              sır olarak saklamak, Güvenilirliğimizi her zaman üst safhada tutmak,













 16                                                                                                                 17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22