Page 17 - Faaliyet Raporu 2021
P. 17

TEMEL YETERLİLİKLER

 1.1.4 Susurluk Ticaret Odası’nın   Susurluk Ticaret Odası


 Vizyon, Misyon ve Politikaları
                                  Organizasyon Şeması

  MİSYONUMUZ  KALİTE POLİTİKAMIZ
 Üyelerine ve ilçede faaliyet gösteren diğer ticari kuruluşlara, mesleki   Yasal mevzuat çerçevesinde; kaliteli, zamanında ve talep edilen
 faaliyetlerindeki verimliliği ve etkinliği artıracak, bilgi ve becerilerini   şartlarda hizmet vermek, teknoloji ve imkanları kullanarak personelin
 geliştirecek, üye odaklı çalışma anlayışını yaygınlaştırarak üyelerinin   yeteneklerini en üst seviyede kullanmasını ve yetkin olmasını   MESLEK  MECLİS  DİSİPLİN
 ekonomik gelişimlerine katkı sağlayacak faaliyetlerde bulunmak,   sağlamak, takım çalışması ile kalite bilincinde olan personel ile
 ilçenin ekonomik, sosyal, kültürel açıdan kalkınmasında rol almaktır.  faaliyetlerini planlanan sürede gerçekleştirmek ve üye   KOMİTELERİ  KURULU  KURULU
 VİZYONUMUZ  memnuniyetini sağlamak, topluma saygılı ve örnek bir kurum olmak,
           İlçede birlik ve dayanışma ortamı yaratarak ticari ve sosyal   ülke ekonomisine katkıda bulunmak, kalite anlayışımızı sürekli
 hayatın gelişmesine katkıda bulunmak, başta üyeleri olmak üzere   iyileştirmek temel politikamızdır.
 herkese fayda sağlayabilecek faaliyetlere önderlik eden bir sivil   ACİL DURUM RİSK POLİTİKASI
 toplum kuruluşu olmaktır.                 Acil durum risk politikasında dikkate alınması gereken ilk
 HEDEFLERİMİZ  husus, afetleri konularına ve gelişim durumlarına göre sınıflandırarak
 •  Üyelerimize fuar, eğitim, toplantı, seminer, konferans gibi   hareket etmektir. Bu konuda afetleri öncelikli olarak doğal afetler ve
 organizasyonlar düzenlemek.  suni afetler olmak üzere ikiye ayırarak analiz etmemiz   HESAPLARI  YÜKSEK İSTİŞARE  YÖNETİM
 •  Personele gerekli eğitimler aldırarak, kurum ve üye ihtiyaçlarını   gerekmektedir.  İNC. KOM.  KURULU
 karşılamak.               Afetin gelişmesini afet öncesi, sırası ve sonrası olarak üç   KURULU
 •  Üyelerimizin iletişim bilgilerini güncel tutarak faaliyetler ve   bölüme ayırırsak bunların içinde afet öncesi çalışmalar en
 mevzuat konusunda sürekli bilgilendirmek.  önemlisidir. Bu çalışmalar özellikle afetin oluşmasını bazı
 •  Üyelerimizin yazılı ya da sözlü taleplerine mevzuat çerçevesinde en   durumlarda engelleyebilmekte ve kötü sonuçlarının asgari düzeyde
 kısa sürede cevap vermek.  tutulması imkânını sağlayabilmektedir.
 •  Anketler aracılığı ile üyelerimizin ve kamuoyunun talep ve   BASIN- YAYIN VE HABERLEŞME POLİTİKASI
 beklentilerini tespit ederek kaliteli hizmet vermek ve memnuniyet   Bağlı bulunduğumuz kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde
 oranını artan oranda tutmak.  üyelerimiz ve bölgemizle ilgili( gizlilik niteliği taşımayan) her türlü   AKREDİTASYON  YÖNETİM
 •  Üreteceğimiz eser ve çalışmalarla ilçemize ekonomik ve sosyal   faaliyeti doğru ve tarafsız bir şekilde paylaşmak,   üyelerimizin bütün
 açıdan katkı sağlamak, bu vesile ile diğer kurumlara örnek olabilmek.  etkinliklerini kamuoyuyla paylaşmak, üyelerimizin reklam ve   KURULU  KURULU BŞK.
 •  Ülke çıkarlarını, üye çıkarlarının önünde tutmak.  tanıtımını kamuoyuna yapmak, odamızın faaliyetlerini, etkinliklerini,
 •  İş dünyası ve ekonomik faaliyetlerde danışman kurum haline   düzenlenen eğitim, toplantı, seminer vb. çalışmaları üyelerimize
 gelebilmek.  doğru ve zamanında aktarmaktır.
 TEMEL DEĞERLERİMİZ   BİLGİ- İŞLEM POLİTİKASI
 •  Üyelerimizin menfaatlerini gözeterek, bilinçli üyeler oluşturmak ve   Üyelerimizin ve kamuoyunun iletişim bilgilerini güncel olarak tutmak,   GENEL
 ekonomik faaliyetlerine katkıda bulunmak.  sağlıklı iletişim için altyapı yatımları yapmak, iletişim araçlarının   SEKRETER
 •  ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Standardı şartları ile Akreditasyon   düzenli olarak bakımlarını yapmak, bakım ve yenilemeleri
 kriterlerine göre faaliyet göstermek.  sözleşmelere ve anlaşmalara bağlamak, bu konuda ehliyetli personel
 •  Kaliteli hizmet vermek için, personel eğitimine önem vermek.  yetiştirmektir.
 •  Kamu yararına çalışarak, özellikle sektörel anlamda üyelerimizin   İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI
 gelişmesini sağlamak.  Eğitim düzeyi yüksek, dinamik, kendini ve işini geliştirmeyi
 •  Girişimciliği geliştirerek iş verimliliğinin artırılmasına katkı   hedefleyen bir ekip oluşturmak, üye odaklı hizmet anlayışımız
 sağlamak.  sebebiyle doğru işe doğru eleman almak,
 •  Hizmetlerini sunarken;  kendisine, üyelerine, çalışanına saygı ve   İş değişiklikleriyle personelin gelişimlerini artırmak, performans
 çevresine duyarlı kurumsal bir anlayışla çalışmak.  yönetim sistemiyle performanslarını ölçmek ve değerlendirmek,
 • Yüzde yüz üye memnuniyetini hedef almak.  personelin motivasyonunu artırmaya yönelik çalışmalar yapmak,
 çalışanlarımızla iş birliğimizi uzun vadeye yaymak, Personelin
 inisiyatif kullanmasına fırsat tanıyarak yaratıcılığı güçlendirmektir.  Ticaret Sicil  Müdürü               Oda Hizmet
 SOSYAL SORUMLULUK POLİTİKASI  Kalite Yönetim  Temsilcisi  Hizmet Noktası  Yetkilisi  Akreditasyon  Sorumlusu  Muhasebe  Memuru  Muamelat  Memuru  Personeli
 Bağlı bulunduğumuz mevzuat çerçevesinde çevresel duyarlılığa sahip
 olmak, bölgemizin ihtiyaç ve beklentilerini tespit etmek, yaşadığımız
 bölgenin çevresel, kültürel, sanatsal, sosyal vb. etkinliklerinde lider
 kuruluş olmak, bölgemiz insanına sosyal yardımlar yaparak
 bölgemizin madden ve manen kalkınmasına katkı sağlamak,
 bölgemizdeki insanların eğitimlerine katkıda bulunmaktır.
 ÜYE İLİŞKİLERİ POLİTİKASI
 ISO 9001 Kalite Sistemi’ne uygun olarak üye memnuniyetini ön
 planda tutmak, Üyelerimizin beklenti ve şikayetlerini etkili ve sürekli
                               Ticaret Sicili  Müdür Yrd.  Politika-Temsil  Sorumlusu  ARGE-İstatistik  Sorumlusu  Üye Memnuniyet  Ekibi  Dış Ticaret  Ekibi  Bilgi-İşelm  Sorumlusu  Haberleşme  Yayın Sorumlusu
 bir şekilde alıp değerlendirmek, Üyelerimize karşı çözüm odaklı
 olmak, Üyelerimizle ilgili ticari ve gizlilik değeri taşıyan bütün bilgileri
 sır olarak saklamak, Güvenilirliğimizi her zaman üst safhada tutmak,







                                                                                  Dış Ticaret  Sorumlusu




 16                                                                                                                 17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22